Bringatúra a Velencei-tónál 1.

Ha már valaki unja a tó megkerülését, annak kitűnő alternatíva lehet az az út, amit a hosszú hétvégén mi tettünk meg bringával a Velencei-tó környékén. Mi egy teljes napot szántunk erre a kicsit több, mint 45 kilométeres túrára, de ebben benne volt egy ebéd, bámészkodás, fotózás és sütizés is, na meg egy defekt… Térkép és bővebb leírás a tovább után. Aki még nem tudja, merre tekerjen a május 1-jei hosszú hétvégén, az mindenképpen kattintson!

fotó: Lilla

A kiindulási állomás Gárdony volt, onnan vettük az irányt Kápolnásnyék felé. A tó partján haladva áthaladtunk Velencefürdőn és Velencén is, de ezt alig lehet észrevenni, mivel ezek az üdülőfalvak teljesen összenőttek már. Pázmánd előtt gyönyörű dimbes-dombos a táj, tele kis házakkal és a hozzájuk tartozó pici szőlőültetvényekkel.

térkép: Google

Pázmándról Vereb felé vettük az irányt, a két falu között készült ez a kép is. Az úton csak néhány autó jár, így a forgalom biztosan nem zavarja meg a tekerést és a táj szépségét.

fotó: Lilla

Mivel Pázmándon zárva találtuk azt a kocsmát, ami eddig mindig nyitva volt, végső elkeseredésünkben Vereb község egyetlen egy kocsmájában álltunk meg kávézni. A kiszolgálás borzalmas volt, a cappucinom meg darabos. Pedig, ha tudjuk, hogy pár kilométerrel arrébb, a lovasberényi kastély közelében vár minket a fővárosi színvonalú Hóman Cukrászda, ahol még gumicukrot is tesznek a fagyikülönlegességekre, ha úgy szeretnénk…

Lovasberény szinte egyetlen látványossága a Cziráky-kastély, sajnos az állapota az elmúlt évtizedekben nem nagyon javult.

Lovasberény után egy erdei úton Nadap felé indultunk el. Az erdei út nagyon hangulatos, de tele van dimbekkel és dombokkal, így nem a legpihentetőbb terep. Nadapra beérve szinte egyből jobbra indul egy murvás út, ami Sukoróra vezet. Biciklivel és autóval is egész jól járható. Minket Sukorón ért a vihar, így kapóra jött az ebédszünet – betértünk a sukorói Boglya csárdában. A csárda belül is tágas, de fedett kerthelyisége is van, az árak barátságosak, az adagok hatalmasak.

fotó: Lilla

Sukoróról a partra tekertünk, és annak mentén mentünk a nyaralóig, Gárdonyig vissza.

Velencefürdő területén muszáj volt megállnunk, és lefotózni ezt az egyik nyaraló tetejét díszítő hajót. Ráadásul az utolsó pár kilométeren, még defektet is kaptunk, így gyalogolhattunk a közeli benzinkútig.