család.nyaralás.Tenerife

Áprilisban majdnem három hetet töltöttünk a csodálatos Kanári-szigeteken, és bár már régen hazajöttünk, a beszámoló egészen eddig mégis elmaradt (igyekeztem minden területen utolérni magam).

Ezt a 18 napot az öcsémnél töltöttük a Kanári-szigetek legnagyobb szigetén, Tenerifén, Santa Cruz de Tenerife városában. Szerencsére mikor mi utaztunk, már ment közvetlen Wizzair járat Budapest és Tenerife között, kész szerencse, hogy nem kellett átszállni, a több mint 5 órás repülőút így is strapás volt két gyerekkel.

Ez a három hét nem a pihenésről szólt, hiszen, hogyan is lehetne nyaralni egy 7 hónapos és egy 3,5 éves mellett. Így inkább arra koncentráltunk, hogy ezek a napok élményekkel töltsenek fel minket.

Két ilyen kis gyerekkel nem lehetett feszített a tempó, de azért jó sok helyen jártunk, jó sok mindent láttunk. Sikerült felvennünk a helyiek ritmusát, kicsit beilleszkedni az ottani hétköznapokba, ami szerintem nagyon fontos. Reggel 8-kor világosodik és este 9-kor még világos van, ami a hazai, áprilisi viszonyokhoz képest nagyon más. Érdekes egyébként, hogy a gyerekek milyen hamar és milyen könnyen átálltak és a Naphoz igazodnak.

Ebben a nyaralásban még az is szuper volt, hogy az öcsém 8 hónapja lakik ott, ismeri a legjobb helyeket, a legérdekesebb kiránduló útvonalakat és a helyiek által látogatott partszakaszokat, amik mellőztek mindenféle turizmus okozta hátrányt. Jártunk a Teide-n, ami a sziget hatalmas vulkánja, voltunk egy, hétvégén a helyi szörfösök által nagyon kedvelt parton, Benijo-ban, ahol a fekete homokban mindenhol grilleztek, sütögettek az éppen hullámra váró szörfösök. Persze kilátogattunk az import, szaharai homokkal beszórt teresitas-i strandra is, és voltunk a déli partszakaszon delfineket nézni. Voltunk a sziget hatalmas állatkertjében is, a Loro Parkban, ahol kardszárnyú delfineket is láttunk.

Sokat sétáltunk Santa Cruzban is, ahol például felfedeztünk egy körülbelül 80 éves kubai néni kézzel készített szivarokat árusító boltját is. Ott, ahol Fidel Castro és Szűz Mária díszelgett mindenhol a falon,  pár euróért kötegszám vettük a szivarokat. De mikor egyik este kimenőt kaptunk, és az öcsémék bébiszittelték a kölyköket, akkor is egy fantasztikus, kubai étterembe foglaltak nekünk asztalt. A kaja isteni volt, egyébként ez igaz minden helyre ahol ettünk, főleg mert Levi adott útmutatást, milyen helyi ételeket kóstoljunk meg. Az ő javaslatára ittunk barraquitot is. Ha Spanyolországban jártok, akkor ezt  az alkohollal és anélkül is fogyasztott, sűrített, édes tejjel felöntött kávéjukat mindenképpen kóstoljátok meg!

Jártunk az óvárosi résznek megfelelő La Lagunában, sokat vásároltunk, nézelődtünk. Strandolások között pedig még a helyi Csodák Palotájára, a tudományos múzeumra is jutott időnk.

Tényleg nehéz összefoglalni azt a sok élményt, ami ez alatt a 18 nap alatt ért minket, inkább nézzétek meg a fotókból készített videóbeszámolómat!

Érdekességek a szigettel kapcsolatban:

1. A szigetek időjárása teljesen kiszámíthatatlan a hegyek és az óceán miatt, 8 villamosmegállóval arrébb, akár 10-15 fokkal is hidegebb lehet. Meglepő tehát, ha a szigetek időjárás-előrejelzésén annyian dolgoznak, mint Spanyolország összes többi területének előrejelzésén?

2. Láttunk pár szélerőművet, és az az érzésem támadt, hogy de jó, környezetbarát ez a sziget. Nos, öcsém erről is felvilágosított: ez csak a látszat, két hatalmas kőolajégető látja el a sziget enegriaszükségletének legnagyobb százalékát.

3. Csak tartós tejet lehet kapni, vannak tejek, amiket a hűtőben tartanak a boltokban, de az is csak álca, azok is 3-4 hónapig őrzik meg a szavatosságukat. “Miért Lilla, látsz itt zöldellő mezőket és teheneket?” – tette fel a teljesen jogos kérdést az öcsém. Így tehát nem marad más, mint a kontinensről importálni tejet (a szigetlakók hagyományosan egyébként sok kecskehúst, kecsketejet és kecskesajtot fogyasztanak, mert azok régebben is vadon megéltek).

4. A vulkanikus szigeten a homok csillogó és fekete. Azokon a strandokon, ahol aranyló homok található, bizony szaharai import homokkal szórták be.

5. Az ABC-kben a húspultoknál és sajtpultoknál sorszámot kell húzni, akárcsak nálunk a postán vagy a bankban.

A korábbi, nyaralással kapcsolatos posztok:
Márkák, amikbe a Kanári-szigeteken szerettem bele