Ősszel irány a Börzsöny!

Mivel nagy rajongói vagyunk a Dunakanyarnak, nem meglepő, hogy a Börzsönyt is keresztül-kasul bejártuk már, persze felfedeznivaló mindig marad egy ilyen csodás és sokszínű területen. Mivel Szadán élünk, így ez a térség elérhető közelségben van, sok egynapos kirándulást tettünk már, de most végre komótosabban megnézhetjük azokat a részeket, amelyekre eddig nem volt időnk, és a wellnessnek is hódolhatunk. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a gyerekek nagy örömére kisvasutozás is lesz bőven: októberben a KidsOasis nagykövet családjaként három napot töltünk a Szent Orbán Erdei Wellness Hotelben.

kiralyret_10_960Téli séta a Királyréten // fotó: Lilla

A festői környezetben, az erdő mélyén megbújó hotel környékét már körülbelül másfél évvel ezelőtt bejártuk, amikor Nagybörzsönyből Nagyirtáspusztáig kisvonatoztunk. Innen egyébként átszállással lehet továbbutazni Márianosztrára, nekünk ez egyelőre kimaradt (bár Szajolból már vonatoztunk Márianosztrára, de onnan nem mentünk tovább akkor Nagyirtáspusztáig). Szóval ha a festői környezet és a wellness részleg nem lenne önmagában elég csábító, akkor most összeszedtem, mi mit szerenténk fel fedezni a környéken, és azt is elárulom, merre jártunk már, ami egy családnak kihagyhatatlan program.

Kirándulási tippek

1. Kisvonattal Nagybörzsönybe
A szállodától nem messze áll meg a kisvonat, amellyek eljuthatunk Nagybörzsönybe, ahol érdemes megnézni a régi vizimalmot, fiús anyáknak különösen kihagyhatatlan! A vízimalmot tuti meglátogatjuk, mert Bálint biztosan nem emlékszik rá. A városban is érdemes egy kis sétát tenni, hiszen gyönyörű fekvésű a falu. A kisvonat november elejéig közlekedik, a menetrend itt található.

kiralyret_7_960ősszel a patak Nagybörzsönyben // fotó: Lilla

2. Kisvonattal Márianosztrára
A kisvonattal Nagyirtáspusztáról mehetünk a másik irányba is, Márianosztrára. Itt a falu főterén hatalmas, új játszótér található, de a kilátás miatt még gyerekekkel is érdemes felkaptatni a Kálváriára és a kápolnához, ami a falu határában található. A Magyarok Nagyasszonya-bazilikát már láttuk, de eddig a börtönmúzeum még kimaradt, remélem lesz időnk most pótolni!

marianosztra_960Márianosztra vasútállomás // fotó: Lilla

3. Nagyobb gyerekekkel irány a kalandpark!
A Nagymaroson található Dunakanyar Kalandparkot a 140 centiméternél magasabb gyerekekkel érdemes felkeresni. Itt kötél és akadálypályák várják a családokat. Ezt mindenképpen feljegyzem, később tuti meglátogatjuk!

4. Törökmezőtől Kóspallagig
Az Országos Kéktúra vonalán tehetünk egy 15 kilóméteres, mintegy négy és fél órás túrát Törökmezőtől Kóspallagra. A túra részletes leírása megtalálható a hotel weboldalán. Ehhez persze jó idő és túrázásban jártas családnak kell lenni, kicsi gyereknek mindenképpen vigyünk hordozót, legyen az akár csatos vagy fémvázas túra hordozó.

5. Ejtsük útba Zebegényt!
Kis kitérő ugyan, de érdemes Zebegényig elmenni, hiszen nemcsak a Duna-part kínál ott kellemes kikapcsolódást, de a falu is. Sétáljunk a patak mellett, de itt is másszunk fel a Kálvária-kápolnához, mert a Dunakanyar csodás látványa tárul elénk.

Tippek családosoknak őszi túrához!

Az ősz egyre kiszámíthatatlanabb, így én azt javaslom, mindenki minden eshetőségre készüljön fel, főleg ha sok kirándulást tervezünk: legyen nálunk gumicsizma, esőkabát, és egy kicsit vastagabb dzseki is. Váltás ruhát is vigyünk bőven, így nem kell aggódnunk mibe öltöztessük át a pocsolyákba tapickoló gyerekeket. Esernyő is mindig legyen nálunk!

Készüljünk fel arra is, hogy annyira vacak lesz az idő, hogy beltérbe szorulunk! Éppen ezért érdemes például a KidsOasis minősített családbarát szállásai közül választani, mert így kicsik és nagyok egyaránt találnak beltéri szórakozást.

Miért családbarát a Szent Orbán Wellness Hotel?

Az erdő mélyén megbújó, igazi farönképület várja a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén található családbarát szálloda vendégeit. A 60 szoba a különleges farönképületben és a légkondicionált kőépületben található. A szobákhoz gyermekágy és minden fontosabb gyermekfelszerelés is kérhető. A wellness különlegessége a hangulatos sószoba.Nyáron melegített úszó- és gyermekmedencével várják a vendégeket. Úszópelenka, karúszó beszerezhető a szállodában. Míg a legkisebbeket játszószoba várja és az erdei állat, „Tüsi” a süni a kabalafigura, addig a tiniknek darts, biliárd, csocsó és bowling ad szórakozási lehetőséget.